top of page
Raveloson Judith

Erre figyelj stúdió választásnál!

Frissítve: 2023. ápr. 15.

Tippek, hogy megtaláld az igazit



Egyre több stúdió van Budapesten és mindegyik más. A legjobb eredmény érdekében érdemes alaposan átgondolnod az alábbi pontokat, és aszerint választanod.


Mielőtt rátérsz a kérdésekre, érdemes kielemezned az inspirációs képeidet, hogy konkrét ötleteidet szem előtt tartva hozz döntést. Az inspirációk összeállításáról és kielemzéséről itt olvashatsz: Így használd a Pinterestet


#1 - Milyen stúdiót szeretnél?


  • A “tradicionális” stúdióban sokféle letekerhető háttér van, illetve végtelenített fehér sarok, viszont általában nem sok bútor áll rendelkezésre (főleg ülőalkalmatosságok). A bútorok nincsenek szépen elrendezve, nincsen dekoráció. Tehát lehet, hogy egy sarokban van egy fotel és székek, de a fotózás idejébe bele kell kalkulálni ezeknek a mozgatását, a helység berendezését.


  • A “lifestyle” stúdiókban a hátteret a falak adják, így kevesebb a háttér variáció, de sok a bútor és szépen dekorálva is van. Itt nincs letekerhető háttér, viszont csak be kell ülni a berendezett dekorált íróasztalhoz és azonnal lehet fotózni.


#2 - Milyen helyiségekre van szükséged?


Énmárkád profiljától függően különféle helyiségekre lehet szükséged például babaszoba, fürdőszoba vagy akár konyha. Mivel ezek nem mindenhol elérhetőek érdemes ezt leszűkíteni a második körben.


  • Ha nincs speciális helyiségre szükséged, akkor rengeteg lehetőség közül választhatsz és a harmadik kérdés alapján tudsz tovább szűkíteni.


  • Ha viszont szükséged van valami speciálisra, akkor készülj fel a kompromisszumokra. Ezekből ugyanis nincs olyan nagyon sok opció. Valószínűleg nem fogod tudni kiválasztani a vágyott kád formáját, vagy a csempe színét.




#3 - Milyen bútorokat szeretnél?


Ha a moodboardod alapján már megálmodtál egy speciális bútort (például íróasztal) akkor érdemes erre szűkítened következő lépésben.





#4 - Milyen legyen a terem stílusa?


Ebben is nagy segítségedre lesz a moodboardod. Próbáld meg meghatározni, hogy milyen képeket gyűjtöttél össze: letisztult, skandináv, minimalista, bohó, industrial, mozgalmas, modern, rusztikus, barokkos, vidékies, csajos stb.





#5 - Milyen színvilágot szeretnél?


Véleményem szerint ennek a lista elején kellene szerepelnie. Tudatos márkáknál, akiknek az online jelenléte bizonyos színek köré épül fontos lenne, hogy a képeikben is visszaköszönjenek ugyanezek a színek. De sajnos általában ezen a ponton kell megkötni a kompromisszumokat, főleg ha stúdióknál nem túl divatos színekről van szó. Ha nem találunk megfelelő színű termet, akkor a neutrális opciókat szoktam tanácsolni. Az öltözetedben és a kiegészítőidben pedig vissza köszönhetnek a brand színeid.



Brand fotózás előkészítésénél is ezeken a lépéseken szoktam végigmenni az ügyfeleimmel, Egy listát szoktam összeállítani, és megosztom, hogy melyiknek mi az előnye vagy épp hátránya, és hogy az én szívemhez melyik áll a legközelebb. A végleges döntést viszont mindig az ügyfél hozza meg!

47 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése

Comments


bottom of page